eTwinning

   

etwinning logo 656x369

H εφημερίδα μας

Το περιοδικό μας

  da da issue2

Δυτικός άνεμος

Εκδόσεις

roda

"Τα ρόδα της αυγής..." (pdf)

Ποιήματα και διηγήματα που διακρίθηκαν
στον Β΄ Πανελλήνιο Μαθητικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό
του Π.Γ.Π.Π.: «Στη γειτονιά μου ή σε τόπους μακρινούς:
Ένα ταξίδι όπου υπάρχουν άνθρωποι» 

ISBN: 978-618-81862-1-7

Προσεγγίζοντας το CERN

Μία καινοτόμος διδακτική παρέμβαση

Υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

 

 

1) Eπίσκεψη-ομιλία του καθηγητή του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Σφέτσου

sfetsos

Η διευθύντρια Αθανασία Μπαλωμένου προσκάλεσε σε ομιλία τον Καθηγητή του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών και θεωρητικό ερευνητή του CERN κ.  Κωνσταντίνο Σφέτσο.

Η εισήγηση προς τους μαθητές της Γ? Γυμνασίου, αφορούσε  θέματα εισαγωγικά στη φυσική στοιχειωδών σωματιδίων και ενημέρωση για το ερευνητικό κέντρο CERN. Ακολούθησε συζήτηση του ερευνητή με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς Μπαλωμένου Αθανασία (ΠΕ03), Βουτσινά Λαμπρινή (ΠΕ04.01), Πούλου Παρασκευή (ΠΕ04.04) και Χατζηαντωνίου Παναγιώτη (ΠΕ19), σχετικά με το θέμα.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε  στις 10 Φεβρουαρίου 2014

 


 2) Εικονική επίσκεψη στην καρδιά του ανιχνευτή CMS στο CERN

Στις 12 Φεβρουαρίου 2014 οι μαθητές της Γ' τάξης, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης δράσης για τη φυσική στοιχειωδών σωματιδίων, συμμετείχαν σε ζωντανή μέσω τηλεδιάσκεψης επίσκεψη στην καρδιά του ανιχνευτή CMS στο Ερευνητικό Κέντρο CERN στη Γενεύη.

        • Τη διοργάνωση και συντονισμό της δράσης είχε η Διευθύντρια του Σχολείου κ. Αθανασία Μπαλωμένου ΠΕ03 σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Δημήτρη Αθανασόπουλο ΠΕ19, Λαμπρινή Βουτσινά ΠΕ04.01 και Παναγιώτη Χατζηαντωνίου ΠΕ19.

 

  • Περισσότεροι από 500 μαθητές από επτά σχολεία διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας είχαν την ευκαιρία για μια εικονική επίσκεψη στο πείραμα CMS, σε συνεργασία με το "Open Discovery Space" project. 

 

Οι μαθητές παρακολούθησαν με εξαιρετικό ενδιαφέρον την ξενάγηση, που έγινε σε πραγματικό χρόνο, και έθεσαν ερωτήματα στους ερευνητές που βρίσκονταν στο CERN.

Απόσπασμα της εικονικής επίσκεψης θα βρείτε εδώ.

 


 3) Εκπαιδευτική επίσκεψη στο CERN (Ελβετία)

44 μαθητές του Σχολείου μας (39 της Γ? Τάξης και 5 της Β' Τάξης) και οι εκπαιδευτικοί Αθανασία Μπαλωμένου (ΠΕ03), Λαμπρινή Βουτσινά (ΠΕ04.01), Βασίλης Σχοινάς (ΠΕ06) και Παναγιώτης Χατζηαντωνίου (ΠΕ19), επισκέφθηκαν το ερευνητικό ινστιτούτο CERN που εδρεύει στη Γενεύη, από 25/3/14 έως 31/3/14. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο CERN, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το μεγαλύτερο ανιχνευτή σωματιδίων της Ευρώπης, να συνομιλήσουν με έλληνες επιστήμονες του ερευνητικού κέντρου και να ενημερωθούν για τις  έρευνες αιχμής που διεξάγονται στο μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο φυσικής στοιχειωδών σωματιδίων της Ευρώπης.

Το ταξίδι μας στην Ελβετία περιέλαβε και άλλες εκπαιδευτικές δράσεις, όπως επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων που βρίσκονται στη Λωζάνη και επίσκεψη στο Μουσείο Αϊνστάιν, που βρίσκεται στο σπίτι που έζησε ο μεγάλος επιστήμονας στη Βέρνη.

Μπορείτε να πάρετε μία γεύση από το οδοιπορικό μας στην Ελβετία από το παρακάτω βίντεο που δημιούργησε ο μαθητής μας Αλέξανδρος Ξιάρχος:

{mp4}cern{/mp4} 

 


 4)  Έρευνα πεδίου με ερωτηματολόγιο

quecern

 Στα πλαίσια της διδακτικής παρέμβασης «Προσεγγίζοντας το CERN», η φυσικός του σχολείου μας κ. Βουτσινά Λαμπρινή και η διευθύντρια και μαθηματικός κ. Μπαλωμένου Αθανασία διεξήγαγαν έρευνα πεδίου με ερωτηματολόγιο με σκοπό να ανιχνεύσουν τις αντιλήψεις και τις στάσεις των μαθητών σχετικά με τις Θετικές Επιστήμες, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών CERN και τη φυσική στοιχειωδών σωματιδίων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στους 44 μαθητές/τριες του ΠΠΓΠΠ που πήραν μέρος στη διδακτική παρέμβαση « Προσεγγίζοντας το CERN», και χωρίστηκε σε δύο άξονες:
Στον πρώτο άξονα προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τις γνώσεις που έχουν οι μαθητές για το CERN και τις στάσεις τους απέναντι στις θετικές επιστήμες και να δούμε αν η διδακτική παρέμβαση επέφερε κάποια διαφοροποίηση.
Στον δεύτερο άξονα προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τις νοητικές αναπαραστάσεις των μαθητών σχετικά με θέματα που αφορούν τη φυσική στοιχειωδών σωματιδίων και να δούμε αν η διδακτική παρέμβαση επέφερε και σε πιο βαθμό, αλλαγή σε αυτές.

Για να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας πατήστε εδώ: (αρχείο pdf)